piątek, 21 lutego 2014

17 lutego 2014r prowadziłam sesję 2 -chmurkę.Uczniowie świetnie przedstawiali swoje żądania i potrzeby. Rozumieją, że za każdym żądaniem kryje się potrzeba. Dobrze poradzili sobie z rysowaniem w chmurkach konfliktu RODZIC-DZIECKO.
19 lutego 2014r prowadziłam 2 sesje - drzewko ambitnego celu. Uczniowie chętnie opowiadali o swoich ambitnych celach. Poznawały różne marzenia kolegów i koleżanek. Umieszczały swoje narysowane ambitne cele na klasowym drzewku.
21 lutego 2014r. wprowadziłam drugie opowiadanie pt."Rysunek". Kilkoro dzieci opowiadało historię przesuwając się i przechodząc do kolejnego obrazka. Jako pracę domową wykonywali książeczki.
Kinga podczas opowiadania historyjki na gałązce logicznej.
   Tworzenie książeczek.
                                                  
Kolorowanie poszczególnych stron książeczki.
                                           
10 lutego 2014r uczniowie klasy III zostali zapoznani z Kuferkiem Tajemnic oraz główną bohaterką Julką. Dokładnie omówiono materiały (chmurki, emotikony, karty z piktogramami i karty pracy z symbolami i nazwą opowiadań). Podczas zajęć uczniowie byli bardzo zainteresowani przedstawionymi pomocami dydaktycznymi, szczególnie chmurką ( narzędziem do rozwiązywania problemów).
14 lutego prowadziłam kolejną sesję . Uczniowie czekali zniecierpliwieni. Chętnie wypowiadali się na temat konfliktów i kłótni, które zachodzą między nimi i rodzicami oraz między kolegami.
Dominika i Paweł przedstawiają swoje żądania.
                                      
Kinga i Klara podczas rozwiązywania konfliktu.

Natalia i Wiktoria określają swoje potrzeby.
                                             
Szymon i Dominika określili swoje potrzeby i zgodnie osiągnęli cel.
                           
  Dominika opowiada do czego może służyć kuferek.
                                     
Nazywanie emotikonów.
                                                            
Samodzielne wybieranie emotikonów odpowiednich do fragmentu opowiadania.
           
Dominika wyjaśnia jak mogła się czuć Julka.
                                             
Romek na gałązce logicznej.
                                                         

sobota, 8 lutego 2014

8 lutego 2014r. wspólnie przeprowadziłyśmy kolejne scenariusze z Kuferka Tajemnic, a następnie w sali informatycznej w ZSO w  Tworkowie uzupełniałyśmy wpisy do blooga.
11 stycznia 2014r. po raz pierwszy mieliśmy zajęcia z projektu "Kuferek Tajemnic".Zajęcia prowadziła pani Barbara Somerla. Na wstępie poznaliśmy elementy programu literackiego z projektu "Klucz do uczenia". Następnie zapoznaliśmy się ogólnie z narzędziami TOC. Kolejnym etapem był już "Kuferek Tajemnic". Zapoznaliśmy się z kuferkiem i Julką , poznaliśmy opowiadanie "Lupa"oraz gałązkę logiczną, chmurkę i drzewko ambitnego celu.
14 grudnia 2014 kolejny raz spotkaliśmy się na zajęciach z panią Kazimierą Piwko, która przekazała kolejne informacje na temat technik Freineta i wykorzystanie fiszki projektowej. Rozmawialiśmy również o uczniowskich "odpowiedzialnościach" czyli dyżurach.Poznaliśmy kolejną technikę plastyczną , gdzie lepiliśmy klejem zrobionym z mąki. Na zakończenie piekliśmy wspaniałe pierniczki. Panie wykazały się kreatywnością.






30 listopada  2013 odbyły się zajęcia z technik Freineta prowadzone przez panią Kazimierę Piwko.
Podczas zajęć wykonywaliśmy liściaki, układali swobodne teksty.


Prelekcja na temat pisania swobodnych teksów.